پردازش تصویر ربات‌های فوتبالیست اندازه کوچک

لیگ فوتبال ربات های سایز کوچک از محبوب ترین بخش های مسابقات ربوکاپ می باشد. با توجه به سرعت بالا و حرکات های تکنیکی به همراه تاکتیک تیمی طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

ربات های فوتبالیست دانشجویان موسسه هادی در اولین دوره مسابقات IranOpen

اصل این مسابقات با دو تیم از ربات های فوتبالیست شامل ۵ ربات قابل انجام می باشد. ولی بسته به زمین و نحوه برگزاری مسابقات تعداد فوتبالیست ها میتواند کمتر هم باشد.

زمین این مسابقات به رنگ سبز روشن می باشد که در هنگام پردازش قابل به حذف آن خواهید بود. نحوه ارتباط ربات های یک تیم فقط از طریق سیستم های برنامه نویسی شده در کنار زمین می باشند. همچنین سیستم های خارج زمین عملکرد هر فوتبالیست را از دوربین های نصب شده بالای سطح زمین فوتبال شناسایی می کنند. باز هم بسته به استانداردهای مختلف، تعداد دوربین ها قابل نصب از ۱ تا ۴ و یا حتی ۶ عدد قابل تغییر هستند.(دوربین ها میتوانند سطح مشترک را همپوشانی کنند). توپ مسابقات از نوع توپ گلف نارنجی رنگ می باشد. رنگ توپ در بعضی از مسابقات سفید است.

دستورات داور مسابقه از طریق پورت شبکه ابتدا به سیستم خارج ارسال شده و بعد آن سیستم پیغام مناسب را به ربات خود انتقال می دهد.

تصویری که ملاحظه می فرمایید از ربات های فوتبالیست دانشجویان موسسه هادی در اولین دوره مسابقات ایران اپن قزوین گرفته شده است.

گل زیبای زده شده در حین تمرین این تیم

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام