نرم افزار پلاک خوان صبارایان تلفیق

صبارایان تلفیق

نرم افزار پلاک خوان یک نرم افزار کاربردی در مسائل امنیتی سازمان‌ها و خدمات شهری است. این نوع نرم افزار به کمک هوش مصنوعی و تکنولوژی پردازش تصویر پلاک‌های ماشین‌های موجود در یک مکان، خیابان، بزرگراه، ورودی ساختمان یا یک شهرک مسکونی و… را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را ثبت می‌نماید. از این نرم افزار می‌توان برای کنترل عبور و مرور ماشین‌ها، ثبت تخلف رانندگان و… استفاده نمود. در این مقاله قصد داریم تا یک نرم افزار پردازش تصویر با کیفیت ایرانی را معرفی کنیم.

پردازش تصویر چیست؟

پردازش تصویر به عنوان زیر مجموعه ای از پردازش سیگنال دیجیتال می باشد که دارای کاربرد ها و مزایای مختلفی در حوزه‌های متفاوت است. پردازش دیجیتال در حقیقت همان پردازش تصویر دیجیتالی است که به کمک دانش کامپیوتر، برنامه نویسی و هوش مصنوعی قابل اجرا است. پردازش تصویر یکی از کاربرد ها و زیر مجموعه های هوش مصنوعی است که همان طور که از نام آن پیداست بر روی تصاویر دیجیتالی پردازش انجام می دهد و بر اساس آموزش های از پیش تعیین شده خروجی معینی را به همراه اطلاعات بخصوصی به نمایش می گذارد. امروزه کاربرد های فناوری پردازش تصویر به صورت متنوع در زمینه های فنی، صنعتی، علمی، امنیتی، پزشکی و … باعث شده که بسیار مورد توجه و استفاده افراد مختلف واقع شود.

در پردازش تصویر، ورودی شامل محتوایی تصویری است که با انجام یک سری عملیات بر روی آن، خروجی داریم که شامل مجموعه ای از نشان های ویژه یا متغیر های مربوط به تصویر می باشد. این خروجی ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

نمایش و چاپ تصویر
ویرایش تصویر
بهبود تصویر
کشف و تشخیص یک ویژگی خاص در تصویر
فشرده سازی تصویر.
و…

نرم افزار پلاک خوان چیست؟

همان طور که گفته شد یکی از کاربردهای پردازش تصویر در بخش امنیت و نظارت بر اجرای قوانین است که این امر به کمک ماژول‌های مختلف پردازش پلاک خوانتصویر مانند تشخیص چهره، پلاک خوان و… انجام می‌شود. شهرهای مدرن برای کنترل و نظارت بر روی شهروندان از ماژول‌های مختلف پردازش تصویر به خوبی بهره برداری می‌کنند. قبل از استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی کنترل و نظارت بر شهر و ردیابی تخلفات و مجرمان بسیار سخت بود اما در حال حاضر به کمک سخت افزارهای پیشرفته‌ای که به طور گسترده در شهرها استفاده می‌شود و هم چنین به کمک نرم افزارهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی کنترل در سطح گسترده و وسیعی با دقت بالایی انجام می‌گیرد.

یکی از کاربردهای پردازش تصویر که به کنترل و نظارت بر اجرای قوانین در شهرها و ردیابی تخلفات کمک بسیاری می‌کند، نرم افزارهای پلاک خوان هستند. یک نرم افزار پلاک خوان از فناوری تشخیص تصویر و هوش مصنوعی برای شناسایی وسائل نقلیه توسط پلاک آن‌ها استفاده می‌کند. تشخیص در این نرم افزارها در سه مرحله رخ می‌دهد: تشخیص حرکت، تشخیص پلاک و شماره پلاک و در نهایت ردیابی اطلاعات پلاک در دیتابیس.

افزایش امنیت

مهمترین مزیت نرم افزارهای پلاک خوان افزایش امنیت است. استفاده از این نرم افزار معمولا برای کارهای کنترل ترافیک و عبور و مرور ماشین‌ها استفاده می‌شود. این نرم افزار برای تشخیص پلاک متخلفان و ماشین‌های مختلف به منظور بازرسی، تحقیقات، مراحل قانونی و… استفاده می‌شود. از این نرم افزار هم چنین به منظور ایمنی جاده‌ها و تشخیص وسائل نقلیه سرقت شده نیز استفاده نمود.

 

پلاک خوان

 

کنترل و نظارت هوشمند

از این نرم افزار می‌توان برای کنترل و نظارت استفاده نمود. این نرم افزارها به صورت اتوماتیک پلاک وسائل نقلیه در حال عبور را ضبط کرده و در صورت مشاهده تخلف آن را نیز به حافظه می‌سپارد. این مسئله کمک بسیاری به کنترل و نظارت بر مسائل ترافیکی می‌کند و بینش‌های زیادی را برای قوه نظارت کننده از مسائل راهنمایی و رانندگی به همراه خواهد داشت.

 

پلاک خوان

 

بی نیازی به نیروی انسانی

به کمک نرم افزار پلاک خوان صبارایان تلفیق دیگری نیازی به عامل انسانی برای کنترل عبور و مرورتشخیص خودکار خودرو وسائل نقلیه و ضبط دستی پلاک‌ها و به طور کلی تمامی فرآیندهایی که به منظور کنترل ترافیک به صورت دستی انجام می‌شد، نمی‌باشد. تمام این کارها به تنهایی توسط نرم افزار هوشمند به صورت موثر و بهینه قابل اجرا است.

 

 

ضبط ویدئو از صحنه تخلفات

نرم افزار پلاک خوان این قابلیت را دارد که از صحنه‌ تخلف یک وسیله‌ نقلیه ویدئو ضبط کند و این مسئله بخصوص برای بخش کنترل ترافیک برای برخوردهای قانونی و اعمال جریمه و… بسیار کاربردی خواهد بود. هم چنین از دوربین‌های دارای این قابلیت برای سیستم های مدیریت ترافیک نیز استفاده می‌شود.

نرم افزار پلاک خوان شرکت صبارایان تلفیق

برنامه پلاک خوان شرکت صبارایان تلفیق به صورت کاملا بومی و توسط برنامه نویسان این شرکت طراحی و ساخته شده است.
این نرم افزار به راحتی قادر به آموزش بوده و دقت بالایی درتشخیص محدوده پلاک و همچنین حروف و اعداد داخل پلاک دارد. این نرم افزار هم به به صورت ماژولار و هم برنامه کامل قابل فروش می باشد

قابلیت های نرم افزار پلاک خوان صبارایان تلفیق

از ویژگی‌های بارز پلاک خوان شرکت صبارایان تلفیق به موارد اجمالی زیر می توان اشاره نمود:
۱- طراحی و تولید به زبان C++
۲- قابلیت استفاده در تمامی زبان های برنامه نویسی
۳- قابلیت استفاده در پارکینگ‌ها، بزرگراه‌ها، خیابان و معابر مجهز به دوربین
۴- سرعت بالا در تشخیص و به صورت کاملا Real-Time
۵- قابلیت استفاده از کارت‌های گرافیک Nvidia , Radeon جهت سرعت بخشیدن در امر تشخیص
۶- قابلیت آموزش مجدد و پیاده ریزی برای حروف جدید
۷- برش دقیق محل پلاک و گزارش دهی به کاربر نهایی
۸- امکان تشخیص ۱۰ پلاک در تصویر ورودی (برای تعداد بیشتر به کارت گرافیک قوی نیاز است)
۹- امکان پردازش ۳۰-۴۵ فریم در ثانیه و قابل نصب در بزرگراه‌ها

 

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام