طراحی و شخصی سازی گریدنمایش اطلاعات ذخیره شده در برنامه

امروزه تقریبا تمامی برنامه های نوشته شده به یک بانک اطلاعاتی برای ذخیره داده های وابسته به آن احتیاج دارند. رکوردهای موجود در هر نرم افزار بستگی به ماهیت آن برنامه طراحی و تولید می شود. این رکوردها فقط و فقط به این دلیل ذخیره می شوند تا در زمان مورد نیاز به کاربر نهایی سیستم نمایش داده شود.طرح گریدهای سنتی و ابتدایی

نمایش داده ها / رکوردهای برنامه می تواند از طیف وسیعی از اطلاعات برگرفته شده باشد. این اطلاعات می توانند شامل کد یک سند حقوقی و یا نام و نام خانوادگی کارمندان یک شرکت باشند. یا حتی تصویر ذخیره شده از یک فرد به همراه تصویر اثرانگشت وی باشد. طراحان قالب ظاهری در برنامه نویسی، بسته به نیاز خود قادرند کنترل های زیادی را تولید کنند. یکی از این ابزارها گرید نمایشی (GridView) می باشد. این ابزار /کنترل به راحتی رکوردهای موجود در بانک اطلاعاتی را به ما نمایش می دهد. می تواند نام – آدرس – شماره تماس و … از مشخصات ذخیره شده را برای ما به نمایش درآورد.

حال سوال اینجاست!

اگر ساختار بانک اطلاعاتی برنامه بر پایه تصاویر بنا شده باشد چه طراحی مناسب تر است؟

مدیریت فایل در سیستم عامل ویندوز یکی از کاملترین نوع نمایش رکوردها به شمار می آید. نمایش به صورت لیست و یا بند انگشتی با نمایش اطلاعات بیشتر و یا اندازه متغییر تصاویر، این تکامل را اثبات می نماید.

تصویر گرید سفارشی شده توسط شرکت صبارایان‌تلفیق

گریدنمایشی شرکت صبارایان‌تلفیق

در طراحی یک نرم افزار بر پایه تصاویر بهترین نوع نمایش، نمایش به صورت بند انگشتی می باشد. این حالت برای شما امکان مقایسه و دیدن چندین تصویر در آن واحد را فراهم می آورد. شاید بر این عقیده باشید که در گریدهای قدیمی هم امکان درج تصویر وجود داشت. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که اندازه تصویر در این نوع گرید ها ثابت و بازهم نمایش به صورت لیست بود. در نمایش تصاویر به صورت بندانگشتی شما قابلیت بزرگنمایی و یا کوچک نمایی و امکان نمایش تصاویر بیشتر در صفحه را خواهید داشت.

 

فیلم آپارات امکانات قرارداده شده در گریدنمایشی سایت تلفیق

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام