شارژ موبایل در ۵دقیقه

کوالکام با رونمایی از نسل پنجم شارژ سریع اعلام کرده، تحولی جدید در دنیای گجت‌ها به‌وجود می‌آورد.

شرکت کوالکام از آخرین تکنولوژی شارژ سریع خود برای گوشی‌های هوشمند به نام Quick Charge 5 را رونمایی کرده است. کوالکام اعلام کرده که این شارژر می‌تواند در کمتر از ۵دقیقه، یک باتری صفر مطلق را به ظرفیت ۵۰درصد برساند.

البته این شرایط در بهترین حالت ممکن است و احتمالا دستگاه‌ها همیشه نمی‌توانند واقعا به آن دست یابند، اما حتی اگر این سرعت در شرایط واقعی کمی کندتر هم باشد، باز هم یک جهش چشمگیر برای این فناوری به شمار می‌آید. Quick Charge 4وعده داده بود که در مدت ۱۵دقیقه یک باتری را ۵۰درصد شارژ می‌کند.

نیواطلس گزارش داده است که کوالکام ادعا می‌کند که شارژر جدید می‌تواند باتری یک گوشی را در این مدت زمان(۱۵دقیقه) به‌طور کامل شارژ کند. شارژر نسل ۵کوالکام از بیش از ۱۰۰وات نیرو پشتیبانی می‌کند که به معنی وارد کردن انرژی قابل توجهی به باتری است. این میزان نیرو بیشتر در باتری‌های لپ تاپ به‌کار گرفته می‌شود تا گوشی تلفن، اما در آینده نزدیک در گوشی‌هایی که از پردازنده‌های رده بالای کوالکام بهره می‌برند، به‌کار گرفته خواهد شد.

ای وی روش، معاون مدیر محصول شرکت کوالکام می‌گوید: Quick Charge 5به‌عنوان سریع‌ترین و قابل انطباق‌ترین راه‌حل ما برای شارژ، باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان بدون نگرانی از مدت زمان شارژ مجدد، بتوانند از تجهیزات خود به‌مدت بیشتری استفاده کنند.

یکی از ترفندهایی که در این شارژر استفاده شده و البته در شارژرهای سریع دیگر هم به‌کار گرفته شده، تقسیم باتری به ۲سلول جداگانه و شارژ آنها به‌طور همزمان است. این کار مانند پر کردن یک سطل آب با ۲شیلنگ است.

کوالکام امیدوار است که ۷۰درصد کارایی بیشتر، ۴برابر افزایش سرعت و ۱۰درجه سانتی‌گراد کاهش دما را در مقایسه با Quick Charge 4در شارژر جدید ارائه دهد. CPU‌های Qualcomm در میان سازندگان تلفن‌های اندرویدی محبوبیت زیادی دارند، بنابراین نباید برای متقاعد کردن آنها به استفاده از  Quick Charge 5مشکلی ایجاد شود.

درحالی‌که به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان در مورد زمان شارژ باتری‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند، ما شاهد نوآوری‌های زیادی در مورد شارژ سریع هستیم. شرکت اوپو، اخیراً یک راه‌حل ۱۲۵واتی «فلش شارژ» را ارائه کرده است که می‌تواند یک باتری ۴هزار میلی‌آمپر ساعتی را تنها در ۲۰دقیقه به‌طور کامل شارژ کند.

در اصل، این فناوری‌ها درحالی‌که روش‌های متنوعی برای پایین نگه داشتن دما و تثبیت باتری ارائه داده‌اند، در ابتدا نیروی بیشتری به باتری وارد می‌کنند. این موضوع به‌ویژه در ۵۰درصد اول شارژ کارایی دارد.

هر راه‌حلی برای شارژ سریع، ازجمله  Quick Charge 5، به یک گوشی، یک شارژر و یک کابل سازگار نیاز دارد. درصورتی که هر یک از این ۳جزء، پشتیبانی لازم را از مدیریت انرژی به عمل نیاورند، حداکثر سرعت شارژ قابل دسترسی نخواهد بود. نکته آخر این است که آنچه این نوآوری‌های شارژ سریع ارائه می‌دهند، ممکن است به معنی تغییر در عادات ما برای شارژ گوشی باشد. در واقع اگر می‌توانید گوشی خود را طی ۱۵دقیقه به‌طور کامل شارژ کنید، پس دیگر نیازی نیست که آن را در طول شب و هنگام خواب شارژ کنید. پس اینگونه عادت می‌کنید که گوشی را مثلا در هنگام صرف صبحانه یا شام شارژ کنید.

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام