سقوط وحشتناک بورس

شاخص بورس در ادامه ریزش های چند روز اخیر با سقوط بیش از ۸۹ هزار واحدی بعد از مدت ها وارد کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی شد.

درحالی که پیش از این شاهد ورود شاخص کل به کانال دو میلیون واحد بودیم، در روزهای اخیر شاخص بورس وارد کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد و در نهایت امروز با بیش از ۸۹ هزار واحد ریزش، وارد کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد گردید و معادل ۴٫۷۱ درصد افت کرد.

در نوبت صبح
معاملات صبح بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۶۷ هزار و ۹۲۵ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۸۳۵ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۲۳۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۹۰ هزار و ۹۴۹ واحد رسید.

معامله گران ۸۳۸ هزار معامله به ارزش ۸۹ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال انجام دادند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبراکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، مخابرات ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

فرابورس
شاخص کل فرابورس نیز با ۵۸۵ واحد کاشه به رقم ۱۹ هزار و ۳۲۳ واحد رسید.
معامله گران این بازار ۲۹۶ هزرار معامله به ارزش ۵۳ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال انجام دادند.

سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب آهن اصفهان و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پلیمر آریا ساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

در نوبت عصر

در جریان معاملات بعدازظهر امروز بازار سهام، نماد شستا که به دلیل افشای اطلاعات الف بازگشایی شده بود امروز با افت ۱۶ درصدی، کشف قیمت شد و با منفی ۱۹ درصد بسته شد و نهایتا بورس بیش از ۸۷ هزار واحد افت را تجربه کرد.

با توجه به حمایت برخی از حقوقی ها از بازار به نظر می رسد طی روزهای آینده بازار بورس روند متعادلی به خود بگیرد.

 

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام