جنگ آمریکا با هواوی رسمی شد

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، اعلام کرد هواوی و زد تی ای تهدید امنیت ملی هستند. بنابراین شرکت هایی که از یارانه دولتی استفاده می کنند نمی توانند با آنها همکاری کنند.

به گزارش سی ان بی سی، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) به طور رسمی هواوی و زد تی ای را تهدیدی علیه امنیت ملی کشورش اعلام کرد.

این بدان معنا است که شرکت هایی که از برنامه یارانه ۸.۳ میلیارد دلاری دولت آمریکا به نام طرح «یونیورسال سرویس فاند» استفاده می کنند، نمی توانند هیچ گونه تجهیزات یا سرویسی از این دو شرکت را بخرند، در آن سرمایه گذاری کنند، نگهداری یا پشتیبانی کنند.

«آجیت پای» مدیر این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به دستورات امروز و در نظر گرفتن شواهد، این سازمان هواوی و زد تی ای را به عنوان خطرهایی برای شبکه های مخابراتی آمریکا و آینده فناوری ۵G کشور می داند.

 

هواوی

در حقیقت این حکم به رأی موافق کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در ماه نوامبر رسمیت می دهد. در آن زمان این سازمان قانونگذاری اعلام کرد هر دو شرکت چینی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا هستند.

این در حالی است که آمریکا سال گذشته هواوی را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی قرار داد و این رای جدید احتمالاً سبب می شود ارتباط این شرکت چینی با زنجیره تامین ذخایر نیمه رسانا قطع شود.

علاوه بر این موارد دولت ترامپ سعی دارد کشورهای دیگر را نیز وادار کند تا در توسعه شبکه ۵G با هواوی همکاری نکنند. ژاپن و استرالیا نیز در همین راستا با هواوی همکاری نمی کنند. با این وجود برخی کشورها مانند انگلیس همچنان با این شرکت چینی همکاری می کنند و اجازه می دهند نقشی محدود در توسعه شبکه ۵G کشور داشته باشد.

هواوی و زد تی ای تاکنون در این باره هیچ اظهار نظری نکرده اند.

 

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام