تراشه ۵G تایوانی ارزان

تراشه ساز تایوانی تراشه جدیدی به نام مدیاتک Dimensity 800U را معرفی کرده است که قابلیت های ۵G را برای تلفن های هوشمند میان رده به ارمغان می آورد. تراشه ۷نانومتری جدید اکنون بخشی از خانواده دایمنسیتی است که شامل اعضائی همچون دایمنسیتی ۷۲۰، دایمنسیتی ۸۲۰، دایمنسیتی ۸۰۰، دایمنسیتی ۱۰۰۰ و دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس می شود.

دایمنسیتی ۸۰۰ یو یک ارایه با پردازنده مرکزی هشت هسته ای است که شامل دو هسته ARM Cortex-A76 با حداکثر کلام ۲٫۴GHz و شش هسته Cortex-A55 با حداکثر کلاک ۲٫۰GHz است. برای گرافیک ها، از پردازنده گرافیکی Mali-G57 ARM استفاده شده و به یک واحد پردازش مستقل هوش مصنوعی (APU) مجهز شده است.

مودم ۵G از Dimensity 800U دارای پشتیبانی از ۵G + 5G دو سیم کارت ، VoNR دوگانه (مکالمه روی شبکه ۵G)، شبکه های NSA / SA زیر ۶ گیگاهرتز و تجمع حامل ۵G یا (۲CC 5G-CA) است. فناوری MediaTek 5G UltraSave روی مادربورد وجود دارد که عملکرد مودم را بر اساس محیط شبکه و کیفیت انتقال داده برای بهبود عمر باتری دستگاه های تلفن همراه مدیریت می کند.

دستگاه هایی که دارای دایمنسیتی ۸۰۰U هستند می توانند شامل حافظه رم LPDDR4x (حداکثر ۲۱۳۳ مگاهرتز) و حافظه UFS 2.2 باشند. این تراشه از نمایشگرهای FHD + با رفرش ریت ۱۲۰Hz پشتیبانی می کند. برای تجربه بصری پیشرفته، از موتور HDR10 + و MiraVision PQ MediaTek با بهینه سازی HDR برای انواع مختلف فیلم پشتیبانی می کند.

پردازنده IPS در دایمنسیتی ۸۰۰U از سنسورهای تصویر ۶۴ مگاپیکسلی و چهار دوربین پشتی پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های دایمنسیتی ۸۰۰U می توان به پشتیبانی از چندین کلمه کلیدی برای دستیار صوتی مختلف، کاهش نویز با دو میکروفون ، Wi-Fi 802.11ac ، بلوتوث ۵٫۱ اشاره کرد.

مدیاتک ادعا کرده است که در مقایسه با چیپست دایمنسیتی ۷۲۰ که در ماه گذشته معرفی شده است، تراشه جدید دایمنسیتی ۸۰۰U به منظور ارائه ۱۱ درصد و ۲۸ درصد عملکرد سریع پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی طراحی شده است. تلفن های دارای چیپست جدید دایمنسیتی هنوز در بازارهای خارج از چین عرضه نمی شوند. این شرکت اخیرا تأیید کرده است که گوشی های هوشمند با دایمنسیتی در چارک سوم امسال (میلادی) در بازارهای خارج از کشور چین آغاز می شوند. در حال حاضر ، هیچ سرنخی درباره اولین تلفن مجهز به تراشه جدید وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ منتظر دایمنسیتی ۸۰۰ یو هستید؟

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام