اینترنت زیر آب دریا

به تازگی محققان توانسته‌اند به فناوری دست پیدا کنند که امکان دسترسی یه شبکه اینترنت در زیر آب را فراهم می‌کند.

به تازگی مطالبی از فناوری Aqua-Fi در بسیاری از مجله‌های علمی منتشر شده است که نشان می‌دهد فناوری مذکور به غواص‌ها امکان دسترسی به شبکه اینترنت در زیر آب را خواهد داد. نحوه عملکرد این قابلیت به این صورت است که اطلاعات از طریق پرتو نور از گوشی هوشمند غواص به رایانه‌ای که به اینترنت متصل است ارسال شده و به همین دریافت اطلاعات نیز از رایانه به گوشی انجام می‌شود.

در صورتی که غواصان به اینترنت دسترسی داشته باشند می‌توانند به صورت زنده فیلم‌‌ها و تصاویر را در دنیای مجازی به اشتراک بگذارند و به این ترتیب غواص‌ها می‌توانند بدون نگرانی از پر شدن حافظه دستگاه خود به ضبط کردن فیلم بپردازند؛ علاوه بر این قابلیت مذکور امکان ارتباط بیسیم از طریق اینترنت را نیز در اختیار غواص‌ها قرار خواهد داد.

اشعه‌های رادیویی صرفا توان جا به جایی اطلاعات در مسافتی کوتاه در زیر آب را دارند، سیگنال‌های صوتی نیز توانایی جا به جایی حجم پایینی از اطلاعات را دارند و به این ترتیب هیچ کدام از آن‌ها برای انتقال داده از آب به بیرون به کار نمی‌آید؛ این در حالی است که سیگنال‌های نور امکان انتقال سریع اطلاعات با حجم نامحدود و فاصله زیاد را دارند و تنها نکته بد این نوع ارتباط ایجاد خطی از نور بین گیرنده و فرستنده اطلاعات است.فنا

وری Aqua-Fi نیز از پرتوهای نور برای انتقال اطلاعات خود استفاده می‌کند که در آن از LEDهای بسیار قدرتمند استفاده شده در لیزرها به عنوان خط ارتباطی استفاده می‌شود؛ علت استفاده از LEDهای لیزرها نیز برد بسیار زیاد نور این دستگاه‌ها در مقابل LEDهای کم مصرف موجود در بازار است. از این قابلی اخیرا توسط یکی از غواص‌ها استفاده شده است که نتیجه بسیار خوبی نیز داشته و احتمالا در آینده باید شاهد استفاده طیف بسیار وسیعی از غواص‌ها از این قابلیت باشیم.

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام