اثرانگشت یک بادیگارد یا یک حفره امنیتی

تشخیص اثر انگشت

اثرانگشت یک بادیگارد یا یک حفره امنیتی

تشخیص و تطبیق اثر انگشت اشاره به روش خودکار شناسایی یا تایید هویت فرد بر اساس مقایسه اثر دو اثر انگشت است. تشخیص اثر انگشت یکی از شناخته شده ترین روش های زیست سنجی و بیومتریک است که بیشترین مورد استفاده را دراحراز هویت در سیستم های کامپیوتری دارد. تشخیص اثر انگشت به دلیل سهولت کسب، استفاده و پذیرش استفاده شده در مقایسه با دیگر بیومتریک بسیار محبوبتر هست، و این که این موءلفه در هر فرد وجود دارد.

الگوهای انگشت نگاری

الگوهای پایه

سه الگوی اساسی در ساختار اثر انگشت عبارتند از قوس، حلقه و پیچ‌خورده. قوس یک الگوی جغرافیایی است که از یک سمت وارد رد یا شیار انگشت شده، سپس در مرکز ایجاد یک قوس کرده و از طرف دیگر انگشت خارج می شود. یک اثر حلقوی با یک حلقه وارد یک طرف انگشت شده، سپس منحنی شکل گرفته و از همان طرف انگشت خارج می شود. حلقه ها رایج ترین الگوی در اثر انگشت هستند. در نهایت یک پیچ‌خوردگی، الگوی شما است زمانی که خمیدگی به طور مداوم در اطراف یک نقطه مرکزی تشکیل می شود.

ویژگی های مینیاتوری اثر انگشت(Minuteae)

Minuteae  به نقاط خاصی از یک اثر انگشت اشاره دارد؛ این جزئیات کوچک در یک اثر انگشت موجودند که برای تشخیص اثر انگشت مهم هستند.

سه ویژگی اصلی از ویژگی های مینیاتوری وجود دارد: انتهای لبه، بیبورکتیو و نقطه (همچنین رجکت کوتاه). پایان رگه است، همانطور که با نام نشان داده شده است، نقطه ای که در آن یک رگه به پایان می رسد. یک بیبراکتی نقطه ای است که در آن یک رگه به دو ردیف تقسیم می شود. نقاطی هستند که ردیف اثر انگشت هستند که به طور قابل توجهی کوتاهتر از سایر رگه ها است.

به طور کلی دو نوع روش تطبیق برای اثر انگشت وجود دارد:

تطبیق چندین متکی بر شناخت نقاط مینیمم است، این روش بیشترین مورد استفاده را در نرم افزارها به خود اختصاص داده است.

تطبیق الگو یا پترن به سادگی دو عکس را مقایسه می کند تا ببینید که چقدر مشابه هستند، اغلب در سیستم های اثر انگشت برای تشخیص تکراری استفاده می شود.(این روش سرعت بالایی دارد ولی دقت کافی ندارد و با توجه به توضیحات برای موارد خاص استفاده می‌شود)

برخی از نظرات

  • Judy

    یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷

    Hi there,

    I hope you’re doing well, I handle influencer relations for LeggingsHut. Great to meet you!

    I stumbled across your account and thought your content would be perfect for us. If you feel we’d make a good fit, I’d love to invite you to our referral program.

    Sincerely,

    LeggingsHut
    Judy

    پاسخ 0

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام