کامپیوترهای مجازی ماکروسافت

با پیشرفت سرویس‌های پردازش ابری (تحت کلاد) در چند سال اخیر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی سرویس‌های ابری منحصر بفرد خود را چه در حوزه‌ی گیمینگ و چه در حوزه‌ی دسکتاپ ایجاد کرده‌اند. مایکروسافت هم که پیش از این سرویس گیمینگ ابری خود را معرفی کرده بود، اخیراً به‌دنبال ایجاد سرویس Cloud PC دسکتاپ خود می‌باشد.

مایکروسافت ضمن کار بر روی سرویس گیمینگ ابری خود، در تلاش است سرویس ابری Cloud PC خود را نیز برای ارائه‌ی مجازی نرم‌افزارهایی از قبیل ویندوز و آفیس به مرحله‌ی سرویس‌دهی برساند. اکنون نیز خبرها حاکی از آن است که Cloud PC تا بهار ۲۰۲۱ آماده استفاده خواهد بود.

وب‌سایت خبری ZDNet این خبر را از موقعیت شغلی که مایکروسافت به‌تازگی ایجاد کرده است، متوجه شد؛ در موقعیت‌های شغلی جدید مایکروسافت، یک مدیر برنامه برای توسعه‌ی سرویس Cloud PC مشاهده می‌شود. شغل مورد نظر در وب‌سایت مایکروسافت با مشخصات زیر معرفی می‌شود:

Cloud PC مایکروسافت یک پیشنهاد استراتژیک جدید است که به‌عنوان دنباله‌ی دسکتاپ مجازی ویندوز (Windows Virtual Desktop) و برای ارائه‌ی یک دسکتاپ ساخته می‌شود. این سرویس در اصل قرار است تجربه‌ی ویندوز برپایه‌ی یک سرویس ابری را برای مشتریان به ارمغان آورد و به سازمان‌ها اجازه دهد به‌صورت ساده‌تری با هم ارتباط برقرار کنند.

سرویس Cloud PC مایکروسافت به جمع نرم‌افزارهای آنلاین Microsoft 365 خواهد پیوست و فروش آن نیز به‌صورت تک‌کاربره خواهد بود. جالب توجه است سرویس Cloud PC علیرغم اینکه بر پایه‌ی سرویس پردازش ابری Azure مایکروسافت بوده، اما برای استفاده از آن نیازی به حساب Azure نیست. این در حالی است که برای استفاده از Windows Virtual Desktop داشتن یک حساب Azure الزامی است.

در سال ۲۰۱۴ منابع بسیاری بر این باور بودند که مایکروسافت قرار است برای Microsoft 365 یک سرویس عضویت راه اندازی کند، اما مسئولان مایکروسافت این خبر را تکذیب کردند، پس خبر اشتراک این سرویس هنوز هم قطعی نیست.

مایکروسافت همچنین یک سرویس به نام Microsoft Managed Desktop نیز ارائه می‌دهد؛ این سرویس یک اشتراک است که مایکروسافت در ازای هزینه‌ای آن را برای کاربران ویندوز ۱۰ راه‌اندازی کرده، بروزرسانی می‌کند و PC کاربران را توسط آن مدیریت می‌کند. سرویس MMD شامل Windows 10 Enterprise E3، Office 365 ProPlus و Windows Autopilot می‌شود.

 

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام