چه بلایی بر سر سیلورلایت آمد؟!

سیلور لایت ابزاری جهت تولید برنامه های اینترنتی بود. این ابزار قصد داشت تا ادوبی فلش را کنار بزند و یا به رقیب جدی آن بدل شود. اما این اتفاق هرگز رخ نداد. در سال ۲۰۱۲ دیگر ویرایش جدیدی برای این ابزار از طرف مایکروسافت ارائه نشد. ولی تا نسخه ویژول استدیو ۲۰۱۵ به عنوان ابزار پیش فرض وجود داشت.

طراحی در سیلوار لایت کاملا ساده و پیاده‌ریزی قالب ها کار سهل و آسانی بود. باز هم مشابه فلش پلیر، در مرورگر مقصد می بایست سیلور لایت نصب می بود تا کاربر نهایی قادر به استفاده از آن باشد. ایده پیاده ریزی اولیه سیلور لایت، رابطی برای اجرای انیمیشن، فعالیت های گرافیکی و جریان سازی تصاویر یا پخش فیلم بود. کلیه این قابلیت ها با HTML5 , CSS3 کاملا برطرف شدند. به نوعی می توان اعلام نمود مرورگرها به صورت پیش فرض از استاندارد جهانی عنوان شده پیروی کردند و دیگر نیازی به نصب برنامه اضافی (Silverlight) نبود.

حتی با ورود استانداردهای گفته شده هنوز ابزار کاملی جهت طراحی برنامه های اینترنتی به راحتی فلش و سیلورلایت تولید نشده اند. این با توجه به محیط کاملا گرافیکی و ارثبری های تو در تو در محیط های طراحی HTML کمی سخت به نظر می رسد.

 

 

دربرخورد با این مقوله چه سوالاتی به ذهنتان می‌رسد؟

آیا سیلور لایت منسوخ شده و یا قرار است دوباره متولد شود؟!

سیلورلایت آزمون و خطایی برای تولد ابزار جدیدتری بود؟

اصلا قصد ادامه تولید از قبل وجود نداشته؟

قصد آزمایش XAML و بررسی محبوبیت آن در وب و ویندوز مطرح بوده است؟

شاید به دنبال نسل جدیدی از محیطهای طراحی وب سایت هستید؟

XAML حتما راهکاری برای ورود به دنیای جدیدی از فروشگاه های اینترنتی ست.

طراحی و کدنویسی فقط با #C و XAML

CSHTML5 چیست؟

ابزار جدیدی جهت تولید برنامه های اینترنتی – سایت ها – فروشگاه های مجازی – بازی ها – انیمیشن و …

به گفته شرکت سازنده این ابزار ۹۹ درصد از ویژگی های C# سی شارپ / ۷۰ درصد از ویژگی های XAML را پشتیبانی میکند. این ادعا عنوان شده که در نسخه بعدی تمام ویژگی ها پشتیبانی خواهد شد.

بله درست متوجه شدید در محیط کاملا ویژوال کدنویسی کنید. از کلاسها و ابزارها ارث ببرید و بدون هیچ دردسری سایت خود را آپلود نمایید.

نسخه ۱٫۰ این محصول در حال حاضر قابل دانلود و توسعه با ویژوال استدیو را دارد. اگر به فناوری های بروز علاقه دارید عجله کنید چون فقط ۱۰۰۰۰ کاربر فعال تا این زمان این نسخه را دانلود و در حال توسعه برنامه های خود هستند.


ابزاری برای کامپایل کدهای سی شارپ به HTML5

پس همینک از سیلورلایت مهاجرت نمایید چون فقط تا سال ۲۰۲۱ از آن پشتیبانی خواهد شد.

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام