ربات انسان نما سال ۲۰۲۰

روبات‌ها به اشکال و اندازه‌های زیادی عرضه می‌شوند.‌اما ، شاید ، جذاب ترین ، دل انگیزترین و قابل قبول ترین کسانی هستند که به ما شباهت دارند. روبات های انسان نما برای تحقیقات و اکتشافات فضایی ، کمک های شخصی و مراقبت ، آموزش و سرگرمی ، جستجو و نجات ، تولید و نگهداری ، روابط عمومی و مراقبت های بهداشتی استفاده می شوند.   قبل از همه گیر شدن کروناویروس و عدم قطعیت اقتصادی ، مشاوره تحقیقات بازار استراتژیستیک انتظار داشت که بازار جهانی روبات های انسان دوستانه تا سال ۲۰۲۶ به ۱۳ میلیارد دلار برسد. در حالی که اکنون رفتار بازار آینده مشخص نیست ، استفاده از روبات ها در حال افزایش است: شرکت های چینی در تلاش بودند تا روبات ها را مستقر کنند و فن آوری اتوماسیون ، به عنوان پزشکان در حال برخورد با COVID-19 بودند.   به عنوان مثال ، یک بیمارستان صحرایی که توسط رباتها (بیمارستان هوشمند مزرعه هوشمند) اداره می شود – در اوایل ماه مارس در ووهان چین افتتاح شد. در آنجا ، روبات های انسان نما – اهدا شده توسط CloudMinds Technology ، یک شرکت Silicon Valley – ضد عفونی ، دما بدن بیماران را اندازه گیری می کنند ، غذا و دارو را تحویل می دهند و کارمندان و بیماران سرگرم می شوند.   با گسترش ویروس به سایر نقاط جهان ، در بسیاری از کشورها روبات ها مستقر می شوند. بعضی از روبات ها می توانند به آسانی به پرستاران خسته در بیمارستان ها و برخی دیگر می توانند در انبارها کمک کنند ، در حالی که روبات های صنعتی در حالی که همکاران انسانی آنها در قرنطینه هستند ، می توانند به حفظ برخی تولیدات برای شرکت های تولیدی کمک کنند.

 

۱٫ آواتار رباتیک

در ابتدا توسط تویوتا در سال ۲۰۱۷ معرفی شد ، T-HR3 یک ربات انسانی است که از حرکات اپراتور انسانی خود مانند یک ربات هوش مصنوعیآواتار دنیای واقعی تقلید می کند. T-HR3 به روز شده در المپیک توکیو ، کنترل ها را بهبود بخشیده و می تواند طبیعی تر حرکت کند. به عنوان یک سرویس تحرک پیش بینی شده ، در آینده این انسانها می توانند جراحی های خود را انجام دهند در حالی که عملگرهای آنها ، پزشکان انسانی ، آنها را از قسمت دیگری از جهان کنترل می کنند. همچنین می تواند به مراقبان کمک کند تا کار خود را از راه دور انجام دهند یا به افراد نیازمند کمک می کنند تا زندگی مستقل تر داشته باشند.

T-HR3 توضیح داد: “اغلب گفته می شود که شکل انسان مفید
است زیرا ربات می تواند از همان ابزار و محیط به عنوان یک
انسان استفاده کند ، اما یک دلیل مهم دیگر این است که انسان به راحتی
می تواند کنترل روبات ها داشته باشد

 

۲٫ سفیر روباتیک

شاید قابل تشخیص ترین چهره انسان دوستانه ، چهره سوفیا باشد ، یک ربات انسانی اجتماعی است که ربات انسان نماتوسط هانسون روباتیک مستقر در هنگ کنگ ایجاد شده است. در سال ۲۰۲۰ ، ربات چهار ساله هوش مصنوعی AI قصد دارد نقش خود را به عنوان سفیر روباتیک ادامه دهد و به پیشبرد تحقیقات در زمینه روباتیک و تعامل انسان و روبات کمک می کند. سوفیا که توسط انسان آموخته شده ، می تواند حرکت کند ، صحبت کند ، عواطفی را نشان دهد ، ترسیم کند و آواز بخواند.

 

 

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام