تشخیص چهره بر مبنای تشخیص اشیا

تشخیص چهره یک تکنولوژی کامپیوتری است که در انواع برنامه های کاربردی استفاده می شود که چهره های انسانی را در تصاویر دیجیتال شناسایی می کند. تشخیص چهره همچنین به فرایند روانشناختی اشاره دارد که انسان ها در یک صحنه بصری قرار می گیرند.

تشخیص چهره بر مبنای تشخیص اشیا

تعریف و الگوریتم های مرتبط

تشخیص چهره می تواند به عنوان موردی خاص در تشخیص اشیا در نظر گرفته شود. در تشخیص اشیا، وظیفه یافتن مکان ها و اندازه همه اشیاء در یک تصویر است که متعلق به یک کلاس داده شده است. نمونه هایی از جمله بالا تنه، عابرین پیاده، و اتومبیل ها هستند.الگوریتم تشخیص چهره بر تشخیص چهره انسان‌ها متمرکز است. این همانند تشخیص تصویر است که در آن تصویر یک شخص بیت به بیت مقایسه میشود. تطبیق تصویر با تصویر ذخیره شده در پایگاه داده. هر گونه تغییر در ویژگی مربوط به چهره ذخیره شده در پایگاه داده، فرآیند تطبیق را نامعتبر می کند.یک رویکرد تشخیص چهره قابل اعتماد بر اساس الگوریتم ژنتیک و تکنیک ذهنیدر ابتدا، مناطق ممنوعه چشم انسان با آزمایش تمام مناطق فرورفتگی(دره) در تصویر خاکستری(Grayscale) شناسایی می شوند. سپس الگوریتم ژنتیک برای تولید تمام مناطق چهره ممکن است شامل ابرو، عنبیه، سوراخ بینی و گوشه های دهان استفاده شود.هر کاندیدای احتمالی ممکن است عادی شود تا اثر رعد و برق، که ناشی از نور ناهموار است، کاهش دهد؛ و اثر چین و چروک، که به علت حرکت سر است. ارزش تناسب هر کدام از نامزدها بر مبنای طرح بندی آن بر روی چهره های اصلی اندازه گیری می شود. پس از تعدادی تکرار، تمام نامزدهای چهره با یک مقدار بالایی از آمادگی برای بررسی بیشتر انتخاب می شوند. در این مرحله، تقارن چهره اندازه گیری می شود و وجود ویژگی های مختلف صورت برای هر نامزد چهره تایید می شود.

موارد مصرف

تطبیق ویژگی ها

تشخیص چهره در بیومتریک استفاده می شود، اغلب به عنوان بخشی از (یا همراه با) یک سیستم تشخیص چهره. همچنین در نظارت تصویری، رابط کاربری کامپیوتر و مدیریت پایگاه داده تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عکاسی

برخی از دوربین های دیجیتال اخیر از تشخیص چهره برای فوکوس خودکار استفاده می کنند. تشخیص چهره همچنین برای انتخاب مناطق مورد علاقه در اسلاید های عکس مفید است که از افکت “کن برنز”(نوعی افکت محیطی) استفاده می کنند.لوازم مدرن همچنین از تشخیص لبخند استفاده می کنند تا یک عکس در زمان مناسب بگیرند.

بازار یابی

تشخیص چهره به نفع بازاریابان است. یک وب کم را می توان در یک تلویزیون مجتمع کرد و هر چهره ای را که پیاده روی می کند شناسایی می کند. سیستم سپس نژاد، جنسیت و محدوده سنی صورت را محاسبه می کند. هنگامی که اطلاعات جمع آوری می شود، یک سری از تبلیغات می تواند مورد استفاده قرار گیرد که خاص نسبت به نژاد / جنسیت / سن شناسایی شده است.مثال از چنین سیستمی OptimEyes است و به سیستم علامت گذاری دیجیتال Amscreen یکپارچه شده است.  

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام