سریعترین محیط برنامه نویسی جهان

آیا شما هم به دنبال سریعترین کامپایلر دنیا می گردید؟ شما طرفدار جاوا هستید یا سی پلاس پلاس؟ طرفدار برنامه های مدیریت شده هستید یا مدیریت نشده(Managed/Unmanaged). با ویژوال استدیو برنامه نویسی می کنید یا ایکلیپس؟ به برنامه نویسی در محیط ویندوز علاقه دارید یا لینوکس؟ همه و همه در این مقاله به شما شرح داده خواهد شد.

Visual Studio, Eclipse, C#, C++, JAVA, F#, ASP.NET, …

 

Visual Studio, Eclipse, C#, C++, JAVA, F#, ASP.NET, …

 

عموم زبان های برنامه نویسی در سطح میانی و سطح بالا در آزمایشگاه های بزرگ طراحی و ساخته می شوند. زبان های زبان های سطح میانی و به بالا، کدهای ساخت یافته ای هستند که در نهایت به کد زبان ماشین یا اسمبلی تبدیل می شوند.

همانطور که میدانید محیط برنامه نویسی با نام ویژوال استدیو یکی از محبوب ترین / کاملترین و کاربر پسندترین محیط های برنامه نویسی جهان به شمار می رود. شمار زیادی از برنامه ها در این محیط قابل پیاده‌ریزی و طراحی هستند. این محیط از زبان های زیادی پشتیبانی می کند. سکوهای مختلف نیز در سال های جاری به آن اضافه گردیده اند. زبان هایی چون سی پلاس پلاس، سی شارپ، ویژوال بیسیک، اف شارپ و … C++/C#/VB/F#.

طراحی در سکوهای مختلف همچون ویندوز، وب، موبایل و …

مایکروسافت خالق این محیط بوده و تمام سعی خود را بر این بنا گذاشته که با جدیدترین استانداردهای تعریف شده همخوانی داشته باشد. شما برای استفاده از این محیط می بایست هزینه خرید آن را پرداخت نمایید.

ایکلیپس یک محیط برنامه نویسی کاملا رایگان برای زبان های جاوا و سی پلاس هست. زبان جاوا نیز یکی از محبوب ترین زبان های دنیا در زمینه طراحی و تولید نرم افزار به حساب می آید.

در هر دو مورد ذکر شده در محیط های بالا چنانچه هنوز شروع به برنامه نویسی نکرده اید، کافیست به دنبال علاقه و سطح یادگیری از هر زبان بگردید. با این مفهوم که، اگر استعداد خود را در برنامه نویسی جاوا می بینید به دنبال فراگیری و توسعه همین زبان بپردازید و چنانچه به زبان های به اصطلاح دات نت علاقه دارید، به جمع توسعه دهندگان محیط ویژوال استدیو بپیوندید.

ذهنتان را از “کدام بهتر است و بعدا از دنیای روز برنامه نویسی عقب می افتم” پاک کنید. تقریبا تمام زبان های برنامه نویسی که تا این لحظه چرخه زندگی خود را ادامه داده اند از روش های روز دنیا پیروی میکنند و بازدهی تقریبا یکسانی در زمان اجرای برنامه ازخود نشان می دهند. تفاوت سرعت فقط در زمان پردازش های سنگین به چشم میخورد. برای خلاصی از این مشکل نیز میتوانید با جستجوی مناسب در فضای مجازی بهترین کامپایلر مربوط به سلیقه خود را بیابید. همانطور که ذکر شد، تمامی کدها در زمان اجرای برنامه به کد اسمبلی یا زبان ماشین تبدیل می شوند که سرعت اجرای فوق العاده بالایی دارند. تفاوت سرعت زمانی مطرح می شود که بررسی کنیم کدام کامپایلر کد بهینه تری را تولید می‌نماید. تولید کد بهینه و با خط کد کمتر مساویست با سرعت اجرای بالاتر.

هر چند این زمان اجرا تا حد زیادی به تسلط شما به محیط برنامه نویسیتان بر میگردد. از این لحاظ عنوان میشود که استعداد و سلیقه و آشنایی به یک کامپایلر مهمتر از نام و آوازه آن کامپایلر است.

.:: حتما با زبان های سطح بالا شروع کنید

زبان های سطح بالا به معنی درک بهتر ما از نحوه کد زدن است. انجام اموری از قبیل وراثت، شی گرایی، کپسوله کردن و … در زبان های سطح میانی و پایین کمی پیچیده هستند. پس چنانچه به این مفاهیم علاقه دارید حتما محیط مناسب این کار را انتخاب نماید. زبان اسمبلی به زبان ماشین یا سطح پایین، سی پلاس پلاس زبان سطح میانی و سی شارپ زبان سطح بالا می باشند.

سریعترین محیط برنامه نویسی جهان

 

ویندوز یا لینوکس؟

اگر از زمان خرید رایانه شخصی خود همواره به ویندوز عادت کرده اید و وارد بازار کار شده اید، به همین روند ادامه دهید. چنانچه با سیستم عامل های مختلف و روش کار و برنامه نویسی و کامپایل برنامه ها در محیط های مختلفآشنایی دارید، سیستم عامل لینوکس خیلی جای پیشرفت در کشورمون رو دارد و درخواست های زیادی در آینده نچندان دور به سمت این سیستم عامل باز و رایگان خواهد آمد. اکثر ارگان های نظامی به سمت این سیستم عامل و همچنین جاوا خواهند رفت.

ولی به این موضوع توجه داشته باشید که شاید سالها به دنبال یک ابزار در این سیستم عامل بمانید ولی به زودی رفع نشود.

• از آنجایی که ویندوز پولیست مجبور است تمامی ابزار و حفره های خود را در اولین فرصت رفع نماید.

• لینوکس توسط خود برنامه نویسان و توسعه دهندگان رفع اشکال میشود و در خروجی بعدی نیز امکان مشکلات وجود دارد.

• سیاست رفع حفره و مشکلات در هر سیستم عاملی وجود دارد که شرکت های بزرگ آنها را به دوش مصرف کنندگانشان انداخته اند. بدین صورت که با نسخه های پیش نمایش یا پیش رلیز بازخورد مشکلات آن سیستم را مرتفع می نمایند.

سخن نهایی!

در دنیای امروز که همه چیز با سرعت نور به سمت پیشرفت حرکت میکند، نیازی به نگرانی در مورد کامپایلر / سیستم عامل و نحوه کد نویسی نداشته باشید. همه این موارد سلیقه هستند و با شروع به کار قابلیت تغییر را دارند. پس استعداد خود را بدون هیچ ترسی محک بزنید و اطمینان داشت باشید پیشرفت خواهید کرد.

برخی از نظرات

ارسال نظر

نام
ایمیل
وب سایت
پیام